• Facebook Clean
  • Google+ Clean
  • LinkedIn Clean
  • Twitter Clean

VKST AS, Vestre Torggate 1, 5015 Bergen, e-post: post@vkst.no

150 Yards Ahead

January 31, 2019

 

Vi i VKST har gleden av å jobbe med mange forskjellige og spennende selskaper. Noen selskaper er veletablerte, andre er helt ny i livet og noen et sted midt der i mellom. Vi er veldig stolte av at vi får være med på den reisen kunden vår gjør, og i en liten serie fremover nå ønsker vi å presentere noen av våre fantastiske kunder. I desember var det Doms Biltong, og neste ut i rekka er 150 Yards Ahead!

 

God lesning!

 

Fase: Kommersialisering

 

150 Yards Ahead Grunder: Ingrid

 

Bak merket 150 YardsAhead står Ingrid Brandseth. Ingrid er født i Sør-Korea, og oppvokst på Voss. Hun viste tidlig interesse for klær og design, og gjennom kultur og miljø førte veien henne videre til studier i utlandet. Ingrid kan skilte med en Master i Fashion Design fra Istituto Marangoni, Milano, etterfulgt av arbeidserfaring fra Costume National, Milano under Ennio Capasa og Henrik Vibskov Studio I København.

Allerede under studiene begynte ideen rundt et eget merke utvikle seg. Et prosjekt i 2009 skulle bli utgangspunktet for 150 Yards Ahead. Et gjennomarbeidet produkt med personlighet som er en avgjørende egenskap for å skape utrykk. En minimalistisk utføring der detaljer blir sett av de som ønsker å se. Klær som i tekstil og passform kan brukes uavhengig av kjønn og sesong.

 

Etter mange år i utlandet bestemte Ingrid seg for å flytte hjem til Norge i 2014. Utviklingen av 150 Yards Ahead startet og har sakte men sikkert formet seg til hva det er i dag. 150 Yards Ahead, no season/no sex er bygget på selskapets verdier og inkludere alle elementer merket står for.

 

 

5 spørsmål til Grunderen:

 

Hva er viktig å huske på/ha på plass for en grunder når man starter opp? 

Det vet jeg ikke enda, hehe! Hadde dette vært klart for meg før jeg startet, hadde nok ikke samme fryktløshet og pågangsmot blitt lagt inn i prosessen. Det er nok troen på drømmen og ikke frykten for det ukjente som driver meg. Det jeg vet, som med sikkerhet må være på plass, er ideen og troen på egen gjennomføringsevneevne, sammen med en åpenhet for å lære og feile underveis. 

 

 

 

 

 

 

 

Hadde du gjort noe annerledes om du skulle starte på nytt igjen?

Det er jo alltid enkelt å tenke tilbake og være etterpåklok. Det er klart det er elementer i utviklingsprosessen som kunne vært gjort annerledes, men per i dag er og blir målene i driftsplanen sakte men sikkert utført og oppnådd.  Det å ha et godt team i oppstartsfasen er nok ikke å undervurdere og det er noe vi hele tiden jobber med å få på plass i 150 Yards Ahead. Jeg tror nok at det å starte med et godt team er det mest ideelle. Samtidig er det aldri er for sent å sette sammen teamet, og det å bygge det i prosessen kan nok være gull verdt også. En lærer både seg selv og bedriften å kjenne underveis i prosessen med å realisere drømmen, da endrer også behovene i teamet man trenger. På denne måten kan et team som bygges opp utfylle behov en kanskje ikke trodde eller visste var nødvendig i starten. Utvikling og tilpasning er nøkkelen.

 

Hva tror du er nøkkelen for å lykkes?

En stor porsjon tilpasningsevne. Et godt og levende nettverk. Tilgang på kapital. Gode samarbeidspartnere og ikke minst tolmodighet! Gode ting tar litt tid!

 

Har dere noen dyrebare erfaringer dere vil dele med andre grundere?

Det meste er dyrebare erfaringer, både på godt og vondt.

Som selvstendig næringsdrivende er det mange kanaler og personer rundt med meninger. Alt dette har sin verdi, men det er viktig å huske på den visjonen som lå hjertet ditt nært når du startet opp.

Alt kan endres og tilpasses, men det er en selv som må sette visjon og mål! Hvis ikke kan det være lett å miste seg selv underveis. Ikke gi opp, alt kan gjennomføres.

 

Hva er veien videre for 150 Yards Ahead?

150 Yards Ahead har lagt et solid grunnlag og begynner å forme produktene etter den visjonen som var utgangspunktet. Gjennom de rette salgskanaler identifiserer merket seg i den retningen vi ønsker.

Utviklingen av merket vil fortsette. Verdiene ligger i bærekraft, små produksjoner og en utvisket linje når det kommer til sesong og kjønnsdelte plagg. Tid er ikke en utfordring og klær mister ikke verdi etter sesong. Med spennende investor og samarbeidstilbud i 2019 vil 150 Yards Ahead utvide sin kompetanse og veien videre vil fokuseres rundt vekst.

 

Besøk gjerne 150 Yards Ahead sin hjemmeside og sjekk ut kolleksjonen:

 

https://www.150yardsahead.com/

 

 

 

 

 

Please reload

Utvalgt innlegg

VKST har laget podcast - RETT VKST

March 1, 2019

1/5
Please reload

Siste innlegg

January 31, 2019

Please reload

Arkiv